E-automobilių šeima
Elektrifikuotų automobilių spektras platus - nuo tų, kurie yra varomi daugiausia vidaus degimo varikliais, iki tų, kurie varomi vien tik elektra:
Mild Hybrid (mHEV)
Mild Hybrid tipo hibridai yra varomi vidaus degimo varikliu, kuriam suktis padeda kompaktiškas elektros motoras (<20kW) ir veikia kaip galios stiprintuvas, dažniausiai varomas 48 Voltų rekuperacinės sistemos. Sistema padeda vidaus degimo varikliui sumažinti degalų sąnaudas ir suteikia daugiau sukimo momento esant žemiems sūkiams. Mild Hybrid tipo hibridai negali važiuoti vien tik elektros energija.
Pilnai/stipriai hibridinis (sHEV)
Tai automobilis su vidaus degimo ir elektra varomu varikliais. Jis važiuoja vidaus degimo varikliu, bet esant mažam greičiui (iki 50 km/h) trumpas distancijas (iki 3km) gali važiuoti vien elektra. Elektros energija, reikalingas elektros motorui sukti gaminama vidaus degimo variklio.
Įkraunamas hibridas (PHEV)
Veikia kaip ir pilnai hibridiniai atuomobiliai, tik PHEV vien elektra gali važiuoti greičiau (iki 130 km/h) ir toliau (iki 40 km). Bateriją gali įkrauti vidaus degimo variklis, jei šioje nebėra galios. Jis taip pat gali būti įkraunamas iš tinklo.
Padidinto nuvažiuojamo nuotolio elektromobilis (E-REV)
Baterijomis varomas elektromobilis, kuris turi mažytį vidaus degimo variklį vien tik tam, kad jis įkrautų bateriją. Priešingai nei įkraunamame hibride, vidaus degimo variklis negali sukti ratų.
Baterijų energija varomas automobilis (BEV)
Elektros variklis naudoja tik baterijų energiją ir nenaudoja jokio iškastinio kuro. Baterija įkraunama iš išorinio tinklo. Siūlo 100 % važiavimą be emisijų.
Kuro elementais varomas automobilis (FCEV)
FCEV yra varomas elektrinio variklio, bet priešingai nei BEV, elektra yra gaunama iš vandenilio kuro elementų, o ne iš baterijų. Vandeniio kuro elementai elektrą gamina vandenilį sujungdami su deguonimi. Kaip ir BEV, FCEV visiškai neišskiria jokių emisijų.
Šiuo metu Opel gamina vieną baterijomis varomą elektromobilį Corsa-e ir vieną įkraunamą hibridą Grandland X PHEV. Pasižiūrėkime iš arčiau į kiekvieną iš jų:
1 Nuvažiuojamas atstumas buvo apskaičiuotas pagal WLTP testų metodologiją (R (EC) Nr. 715/2007, R (EU) Nr. 2017/1151). Naudojant kasdien skaičiai gali skirtis dėl įvairių faktorių, tokių kaip vairavimo stilius, maršruto charakteristikos, lauko temperatūra, šildymas ir kondicionavimas.
2 Kombinuotos degalų sąnaudos siekia 1.4 l/100km; CO2 emisijos 32k/km. Degalų sąnaudos ir teršalų emisijos buvo apskaičiuotos pagal WLTP testų procedūras. Skaičiavimai atlikti pagal R (EC) No. 715/2007, R (EU) Nr. 2017/1153 and R (EU) No. 2017/1151 metodiką.
2 Kombinuotos degalų sąnaudos siekia 1.4 l/100km; CO2 emisijos 32k/km. Degalų sąnaudos ir teršalų emisijos buvo apskaičiuotos pagal WLTP testų procedūras. Skaičiavimai atlikti pagal R (EC) No. 715/2007, R (EU) Nr. 2017/1153 and R (EU) No. 2017/1151 metodiką.