Įkrovimo pagrindai
Kintama srovė, nuolatinė srovė, fazės ir kW
Ankstyvosiomis elektrifikacijos dienomis standartiškai elektra buvo tiekiama nuolatine srove (DC) - kai energija tiekiama tik į vieną pusę. Dabar, Europos elektros tinklai persujungė iš DC į kintamą srovę (AC), kur energija nuolat keičia tėkmės puses. Pavyzdžiui, 50 kartų per skundę. Taip elektra perduodama daug efektyviau ir ilgomis distancijomis.
Kol dauguma namų apyvokos daiktų yra maitinami AC srove, visi prietaisai su integruota baterija - kaip mobilus telefonas, ar nešiojamas kompiuteris, gali būti įkraunami tik DC. Elektromobiliai taip pat patenka į šią kategoriją. Štai, kodėl verta žinoti AC ir DC skirtumus planuojant vairuoti elektromobilį.
Kol dauguma namų apyvokos daiktų yra maitinami AC srove, visi prietaisai su integruota baterija - kaip mobilus telefonas, ar nešiojamas kompiuteris, gali būti įkraunami tik DC. Elektromobiliai taip pat patenka į šią kategoriją. Štai, kodėl verta žinoti AC ir DC skirtumus planuojant vairuoti elektromobilį.
Kokios yra fazės?
Europoje elektros energija yra skirstoma trifaziu tinklu: yra trys linijos, kuriomis teka elektros srovė.
Mažesniems elektros prietaisams, kaip kad dauguma namų apyvokos prietaisų vienos fazės pakanka, todėl įprastos buitinės rozetės yra vienfazės.
Didesni prietaisai, pavyzdžiui industriniai, ar tiesiog viryklės jūsų namuose kartais būna sujungti į visas tris linijas, kad gautų didesnę įtampą.
Kai kuriose rinkose (pavyzdžiui, Prancūzijoje), privatūs namai būna pajungti tik į vienfazį tinklą. Kitose (pvz., Vokietijoje), jie pajungti į trifazį tinklą. Šiose rinkose rekomenduojama įkrovimui naudoti trifazį (sieninį įkroviklį), kad įkrovimas būtų greitesnis.
Kai kuriose rinkose (pavyzdžiui, Prancūzijoje), privatūs namai būna pajungti tik į vienfazį tinklą. Kitose (pvz., Vokietijoje), jie pajungti į trifazį tinklą. Šiose rinkose rekomenduojama įkrovimui naudoti trifazį (sieninį įkroviklį), kad įkrovimas būtų greitesnis.
Konvertavimas iš AC į DC
OBC įdiegtas jūsų elektromobilyje, svyruoja nuo vienfazio 3.7 kW iki trifazio 11 kW. Turėkite omenyje, kad įkrovimo efektyvumas priklauso nuo silpniausios grandies visoje įkrovimo grandinėje (tai gali būti namų rozetė, ar kabelis). Kad išlaikyti maksimalią krovimo galią, automobilį reikia prijungti į tokį pat galingą įkroviklį tokiu pat galingu kabeliu. Todėl pats efektyviausias būdas įkrauti automobilį namuose yra sumontuoti sieninį įkroviklį.
Kas yra kW ir kas yra kwh?
Vatai ir Kilovatai (kW) yra galios vienetai. Pavyzdžiui, energijos kiekis, persiųstas ir suvartotas per sekundę. Todėl elektros prietaisų galia yra matuojama vatais ir kilovatais (1000 W - 1 kW). Anksčiau automobilių galia buvo matuojama arklio galiomis, tačiau dabar ji matuojama ir kW.
- Lempa: 10 W
- Plaukų džiovintuvas: 1500 W = 1.5 kW
- Corsa-e variklis: 100 kW
Kilovatvalandė (kWh) yra sukauptos arba suvartotos energijos vienetas. Jis atitinka litrą degalų automobilyje su vidaus degimo varikliu. Tai pavyzdžiui, elektromobilio degalų bako talpa, kuri yra baterija, matuojama kWh.
Kilovatvalandės naudojamos ir kaip atsiskaitymo už elektros energiją, matas.
- Elektrinis šildytuvas naudoja 1000 Vatų (1kW) ir per valandą sunaudoja 1 kilovatvalandę energijos.
- Tiek pat energijos (1kW) sunaudoja 10 valandų be pertraukos veikiantis 100 W galios televizorius.
Kaip veikia elektromobilio įkrovimas
Kai elektromobilis įkraunamas iš įprasto namų AC lizdo, AC srovė konvertuojama į DC pačiame automobilyje, tačiau tam reikia laiko. Įkrovimą galima pagreitinti sumontavus sieninį AC įkroviklį. Taip automobilis bus įkraunamas greičiau nei per paprastą rozetę (iki 11 kW). Greičiausias būdas įkruati automobilį vis tik yra DC įkroviklis, mat kai AC yra jau konvertuota į DC, ši srovė gali keliauti tiesiai į bateriją. DC įkrovikliai yra naudojami viešojo įkrovimo vietose, kur jūs galite prisipildyti bateriją kaip įmanoma greičiau.
Įkrovimo sprendimai jūsų poreikiams
Žinodami šiuos energijos pradmenis jūs daug paprasčiau nuspręsite, kur jums geriausia įkrauti savo elektromobilį - namie, ar kelionėse.